בעקבות הפיגוע ב'רמי לוי': הרמטכ"ל הורה: "חיילים יצאו לחופשה עם נשק"

    קובי פינקלר No Comments on בעקבות הפיגוע ב'רמי לוי': הרמטכ"ל הורה: "חיילים יצאו לחופשה עם נשק"
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (שני) הורה הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט כי מעתה חיילים שיוצאים לחופשה יצאו עם נשקם האישי זאת בניגוד למה שהיה קבוע בצה"ל עד היום.

    הוראת הרמטכ"ל מגיעה לאחר התמשכות גל הטרור הפלסטיני ובעקבות פיגוע הדקירה בסניף 'רמי לוי' שבבנימין שבו נרצח סמ"ר ינאי טוביה ויסמן הי"ד לאחר שהתעמת עם המחבלים ללא נשק זאת בעקבות יציאתו לחופשה באותה העת.

    ההנחייה החדשה של הרמטכ"ל תכלול את כל החיילים שיוצאים לחופשה, הן ביציאות ארוכות והן קצרות וכאמור מעתה לא יהיה צורך לבקש אישור מיוחד להוציא את הנשק מהבסיס, והם ישאו את נשקם לביתם.

    בענין הטענה כי סמ"ר ויסמן הי"ד נרצח בעקבות העובדה שלא נשא נשק אמרו אמש בצה"ל כי "בעקבות טענות שעלו בימים האחרונים, פתח אל"מ הכהן בתחקיר בנושא. במסגרת התחקיר ייבחנו נוהלי נשיאת נשק בחופשה. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".

    אמש פורסם בערוץ 10 כי מקורביו של ויסמן סיפרו כי "לפני שיצאנו לחופשת רגילה ינאי ביקש מהמ"מ שלו לצאת עם הנשק מכיוון שהוא גר ביהודה ושומרון ויש הרבה פיגועים בתקופה האחרונה. המ"מ פנה לסגן מפקד הפלוגה שלא אישר את הבקשה. בסוף הוא יצא הביתה ללא הנשק, ומהרגע הראשון הוא התבאס מזה".



    0 תגובות